International

Innovations Management (E)

level of course unit

First Cycle

Learning outcomes of course unit

The aim of this course is to provide students with knowledge of innovations management and the role of innovation manager. The course will introduce students to various ways of designing innovation concepts and equip students with the ability to understand different scientific approaches to manage the innovation process. The course has been developed to achieve 4 objectives:
1. Expose students to the situations and challenges frequently encountered by innovations managers.
2. Teach students the concepts and analytical and creative techniques commonly used by innovation managers.
3. Develop conceptual, analytical, and decision-making skills in innovations management.
4. Make first experiences creating their own innovation project.

prerequisites and co-requisites

none

course contents

What is Innovation?
Types of Innovation?
Strategies
Sources of Innovations
What does an Innovation Manager?
Methods and tools for the innovation process:
Creativity techniques
Innovators Canvas
SWOT
Utility Analysis
Ishikawa
Business Models

recommended or required reading

none

assessment methods and criteria

Presentations

language of instruction

English

number of ECTS credits allocated

3

eLearning quota in percent

0

course-hours-per-week (chw)

2

planned learning activities and teaching methods

Presentations and groupwork on own projects
The course is a workshop – presentation of content and practical work on an innovation project form the idea to a concept or prototype!

semester/trimester when the course unit is delivered

1

name of lecturer(s)

Prof. (FH) Dr. Christian Schmid

course unit code

IP_TEC109

type of course unit

integrated lecture

mode of delivery

Compulsory

work placement(s)

none

News of the FH Kufstein

Workshop-Reihe Unternehmen im Wandel erfolgreich abgeschlossen

Im Juli fand der zweite Workshop der Reihe Unternehmen im Wandel im Rahmen des INTERREG CE Projektes GREENE 4.0 in Kufstein statt. Diesmal behandelten das Team von GREENE 4.0, Speaker sowie die Teilnehmenden das Thema Smarte Strategien für eine nachhaltige Zukunft.

Learn more
Studierendenprojekt der FH Kufstein Tirol punktet bei der Post AG

Der von fünf Studierenden aus dem Studiengang Marketing & Kommunikationsmanagement entwickelte Rezepte-Chatbot setze sich im österreichischen Wettbewerb gegen die Konkurrenz durch. Es verbindet die beiden Zukunftsthemen Lebensmittelverschwenung und Künstliche Intelligenz.

Learn more
Rückblick: Ausstellung LGBTQ+ Identität in Kunst und Fotografie

Q+You, ein Praxisprojekt des Studiengangs Sport-, Kultur- und Veranstaltungsmanagement, inszenierte Anfang Juni 2024 eine Ausstellung. Diese zielte darauf ab, die Wertschätzung für die Darstellung von LGBTQ+ in Kunst und Fotografie zu fördern - sowohl in historischer als auch in zeitgenössischer Hinsicht.

Learn more