International

Marketing (E)

level of course unit

First Cycle

Learning outcomes of course unit

Students …
- Realize that marketing is a very important topic for the success of a company
- Learn how to address the customer and how to get valuable information about the customer
- Understand the marketing-mix and know about the single instruments
- Are able to apply their knowledge to real business situations and/or business cases

prerequisites and co-requisites

Not applicable

course contents

- Introduction to the meaning and importance of marketing in the 21st century
- Focus on value for the customer
- Customer Needs, Wants, and Demands
- Market Research
- Marketing-Mix

recommended or required reading

Hand-outs based on “Armstrong/Kotler: Marketing – an Introduction” (can be read in the library)

assessment methods and criteria

Written exam at the end of semester

language of instruction

English

number of ECTS credits allocated

3

eLearning quota in percent

0

course-hours-per-week (chw)

2

planned learning activities and teaching methods

Lecture, group work, presentation, task discussion

semester/trimester when the course unit is delivered

1

name of lecturer(s)

Prof. (FH) L. Uwe Heil

year of study

1

recommended optional program components

non

course unit code

IP_BUS121

type of course unit

integrated lecture

mode of delivery

Compulsory

work placement(s)

not applicable

News of the FH Kufstein

Workshop-Reihe Unternehmen im Wandel erfolgreich abgeschlossen

Im Juli fand der zweite Workshop der Reihe Unternehmen im Wandel im Rahmen des INTERREG CE Projektes GREENE 4.0 in Kufstein statt. Diesmal behandelten das Team von GREENE 4.0, Speaker sowie die Teilnehmenden das Thema Smarte Strategien für eine nachhaltige Zukunft.

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Studierendenprojekt der FH Kufstein Tirol punktet bei der Post AG

Der von fünf Studierenden aus dem Studiengang Marketing & Kommunikationsmanagement entwickelte Rezepte-Chatbot setze sich im österreichischen Wettbewerb gegen die Konkurrenz durch. Es verbindet die beiden Zukunftsthemen Lebensmittelverschwenung und Künstliche Intelligenz.

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Rückblick: Ausstellung LGBTQ+ Identität in Kunst und Fotografie

Q+You, ein Praxisprojekt des Studiengangs Sport-, Kultur- und Veranstaltungsmanagement, inszenierte Anfang Juni 2024 eine Ausstellung. Diese zielte darauf ab, die Wertschätzung für die Darstellung von LGBTQ+ in Kunst und Fotografie zu fördern - sowohl in historischer als auch in zeitgenössischer Hinsicht.

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