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Brand Management, Commercials & Valuation (E)

Niveau

First Cycle

Lernergebnisse der Lehrveranstaltungen/des Moduls

Students
• know what a brand is and know the relevant mechanisms of a strong brand
• can analyze and interpret commercials with regard to brand positioning
• can establish a brand strength scoring
• know the relevant parameters for a brand valuation
• know what a discounted cash flow model is and can carry out initial calculations with Excel
• know the financial side of Brand Valuation
• are able to carry out initial financial brand valuations (relief-from-royalty-method).
• know what weighted average costs of capital (WACC) and the capital assets pricing model (CAPM) are

Voraussetzungen der Lehrveranstaltung

none

Lehrinhalte

• Brand strategies & brand strength
• Brand stretching
• Commercial analysis
• Brand Equity & Brand Valuation
• Discounted cash flow model (Excel calculations)
• Brand Finance & financial value of a brand
• Merging of brand strength & financial parameters (WACC, CAPM, DCF)

Empfohlene Fachliteratur

Salinas, G. (2009): The International Brand Valuation Manual; Wiley; 9780470740316
Aaker, D. (2010): Building Strong Brands; 978-1849830409

Bewertungsmethoden und -Kriterien

Presentation & Valuation of a brand

Unterrichtssprache

Englisch

Anzahl der zugewiesenen ECTS-Credits

3

E-Learning Anteil in %

0

Semesterwochenstunden (SWS)

2.0

Geplante Lehr- und Lernmethode

Blended learning

Semester/Trisemester, In dem die Lehrveranstaltung/Das Modul Angeboten wird

2

Name des/der Vortragenden

Giuseppe Sorrentino, MA

Studienjahr

1

Kennzahl der Lehrveranstaltung/des Moduls

IP_BUS132

Art der Lehrveranstaltung/des Moduls

Integrierte Lehrveranstaltung

Art der Lehrveranstaltung

Pflichtfach

Praktikum/Praktika

none