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Brand Management, Commercials & Valuation (E)

Niveau

First Cycle

Lernergebnisse der Lehrveranstaltungen/des Moduls

Students:
- know what a brand is and know the relevant mechanisms of a strong brand
- can analyze and interpret commercials with regard to brand positioning
- can establish a brand strength scoring
- know the relevant parameters for a brand valuation
- know what a discounted cash flow model is and can carry out initial calculations with Excel
- know the financial side of Brand Valuation
- are able to carry out initial financial brand valuations (relief-from-royalty-method).
- know what weighted average costs of capital (WACC) and the capital assets pricing model (CAPM) are

Voraussetzungen der Lehrveranstaltung

none

Lehrinhalte

- Brand strategies & brand strength
- Brand stretching
- Commercial analysis
- Brand Equity & Brand Valuation
- Discounted cash flow model (Excel calculations)
- Brand Finance & financial value of a brand
- Merging of brand strength & financial parameters (WACC, CAPM, DCF)

Empfohlene Fachliteratur

Salinas, G. (2009): The International Brand Valuation Manual; Wiley; 9780470740316
Aaker, D. (2010): Building Strong Brands; 978-1849830409

Bewertungsmethoden und -Kriterien

Presentation & Valuation of a brand

Unterrichtssprache

Englisch

Anzahl der zugewiesenen ECTS-Credits

3

E-Learning Anteil in %

0

Semesterwochenstunden (SWS)

2.0

Geplante Lehr- und Lernmethode

Blended learning

Semester/Trisemester, In dem die Lehrveranstaltung/Das Modul Angeboten wird

1

Name des/der Vortragenden

Giuseppe Sorrentino, MA

Studienjahr

Kennzahl der Lehrveranstaltung/des Moduls

IP_BUS132

Art der Lehrveranstaltung/des Moduls

Integrierte Lehrveranstaltung

Art der Lehrveranstaltung

Pflichtfach

Praktikum/Praktika

none